تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/04/28 - 08:10
کد خبر: 511071

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

صهیونیست‌ها را رها نمی‌کنیم/ از ارتش سردرگم تا مظنونین داخلی

صهیونیست‌ها را رها نمی‌کنیم/ از ارتش سردرگم تا مظنونین داخلی

مطبوعات امروز کشور به موضوعات مختلفی پرداختند که مهم ترین آن‌‌ها حمله تروریستی به رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و سخنرانی سه‌شنبه شب دیبر کل حزب الله بود که در پیشخوان خود عرضه کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛مدعیان اصلاحات شعار «برای ایران» سر دادند و رأی گرفتند اما امروز مست صندلی‌های قدرت شده‌اند و به جان هم افتاده‌اند. در چنین شرایطی است که بهزاد نبوی نوشته است: «به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده.» روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع  و موضوعات مهم دیگر نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر آغاز کرد: با شعار «برای ایران» رأی گرفتند برای پست به جان هم افتادند

آش سهم‌خواهی طیف غربگرا و مدعی اصلاحات ـ اعتدال از پزشکیان آن‌قدر شور شده که صدای کل تبار اصلاحات درآمده است. کار به جایی رسیده که برخی سهم‌خواهان بر سر گرفتن پست و مقام به یکدیگر حمله می‌کنند و عرصه جدال گسترده است.

شعار «برای ایران» سر دادند و رأی گرفتند اما امروز مست صندلی‌های قدرت شده‌اند و به جان هم افتاده‌اند. در چنین شرایطی است که بهزاد نبوی نوشته است: «به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده.»

افراطیون مدعی اصلاحات البته در خفا سهم‌خواهی می‌کنند و در فضای عمومی انکار. پدرخوانده‌های جبهه اصلاحات هم از پزشکیان سهم‌خواهی و توقع پیروی دارند. حضور برخی پادوهای آمریکا در فتنه 88، مسببان عمدی سوءمدیریت در دولت اشرافی و پر خسارت روحانی و متهمان فساد اقتصادی در کارگروه‌ها و کمیته‌های تعیین وزرا پذیرفتنی نیست.

چطور می‌شود که متهم پرونده کرسنت در کارگروه و کمیته انتخاب کابینه جای دارد؟ برخی حامیان تحریم انتخابات در اسفند گذشته نیز. اینها محل سؤال و تأمل جدی است. آقای پزشکیان! با افراد آلوده و متهم و مجرم نمی‌توانید کابینه کارآمد و گره‌گشا تشکیل دهید.

گزارش انتخاب کابینه از زبان وزیری ناموفق و خسارت‌آور

محمدجواد ظریف در سمت رئیس شورای راهبردی دولت چهاردهم! از روند انتخاب کابینه گزارش داده است ‌اما باید گفت؛ این امری است مناسب رئیس‌جمهور منتخب نه شخص دیگری، آن هم ظریف که وزیری ناموفق و خسارت‌آور بوده است و به گفته خودش، برجام را درست نخوانده بوده.

آنجا که متن برجام را در مجلس به او نشان دادند و گفتند در این قراردادی که امضا کرده‌اید، در موارد متعددی نوشته ‌شده ‌است Suspend این کلمه به معنای تعلیق است نه لغو، گفت: «ئه! ئه! من این را اصلا ندیده ‌بودم!»

و اخیرا طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت اول روحانی سر کلاس درس در دانشگاه تهران درباره او گفته بود: «ایشان فردا رئیس‌جمهور بشود، ظریف را می‌خواهد به عنوان وزیر خارجه معرفی کند؛ حتما مجلس رای نخواهد داد. بگذریم از اینکه من، ظریف رو ضعیف‌ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می‌دانم.

قوی‌ترین کارشناس، هر چیزی جای خودش را دارد. قوی‌ترین کارشناس، ضعیف‌ترین وزیر خارجه! دوره آقای ظریف، روابط خارجی ما افتضاح بود خصوصا روابط منطقه‌ای!  ایشان اصلا آدم اجرائی نیست. قائم‌مقامش هم یک آدم خیلی ضعیفی را گذاشته بود.»

در ادامه وطن امروز نوشت: مظنونین داخلی

حمله تروریستی به رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، دستگاه حاکمه آمریکا را بسیار نگران کرده و به دست و پا انداخته، چرا که بعد از حادثه پنسیلوانیا، نه تنها انگشت اتهام اکثر حامیان ترامپ به سوی جو بایدن و تیم او در کاخ سفید نشانه رفته، بلکه احتمال زیادی وجود دارد که ترامپی‌ها دست به حملات انتقام‌جویانه بزنند. ترامپی‌ها را می‌توان تندروترین و دست به ماشه‌ترین طیف سیاسی در ینگه دنیا برشمرد که بویژه شاخه‌های مختلف‌شان نظیر جنبش «کیو انان»، میهن‌پرستان مسلح و سفیدبرترپندارها شامل نونازی‌ها و کوکلاکس‌کلان‌ها، تمایل ذاتی به تئوری توطئه دارند.

در واقع حتی اگر رهبر محبوب آنها هدف گلوله مستقیم یک دشمن قسم‌خورده با سابقه رای دادن به حزب دموکرات قرار نمی‌گرفت، باز هم ترامپی‌ها او را قربانی دستگاه حاکمه، قضایی و امنیتی آمریکا می‌دانستند،

چه رسد به اینکه این اتفاق همین چند روز پیش وسط کارزار انتخاباتی، برابر دیدگان بیش از 50 هزار هوادار سرسخت در باتلر و میلیاردها چشم در سراسر جهان رخ داده باشد، آن هم کمتر از ۲ هفته بعد از اینکه جو بایدن، با همه نفرتی که نه فقط در میان ترامپی‌ها، بلکه بین اکثریت جمهوری‌خواهان و حتی خیلی از دموکرات‌ها و طیف خاکستری برانگیخته، از کاخ سفید فرمان حذف رقیب حیثیتی خود را صادر کرده بود. حالا دیگر در آمریکا آن عبارت باورنکردنی «جوی خواب‌آلود» را از حفظ هستند.

بایدن در حضور جمعی از کمک‌کنندگان مالی حزبش گفته بود: «من یک کار دارم و آن شکست دادن دونالد ترامپ است... پس ما صحبت در این مورد را ختم کردیم. وقت آن است که به چشم گاو ترامپ ضربه بزنیم».

تقریبا هیچ‌کس در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و در کل جمعیت انگلیسی‌زبان تقریبا یک میلیارد نفری کره زمین نیست که معنای دیگری را جز «خال هدف» یا همان سیبل برای واژه کذایی «چشم گاو» که بایدن به زبان آورد، متصور باشد. در این مورد خاص، زوال عقل بایدن توجیه خوبی نیست، چون این به معنای آن است که پیرمرد 82 ساله همان چیزی را که واقعا به ذهنش رسیده فارغ از ادبیات سیاسی به زبان آورده است.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: شهید رئیسی، الگوی تحول‌آفرین برای مسئولان

آیت‌الله رئیسی را باید الگویی برای ایجاد تحول در حکمرانی و مدیریت دانست. وی از معدود شخصیت‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که در هر یک از مسئولیت‌هایی که در نظام اسلامی بر عهده گرفت، منشأ اثرگذاری و تحول بوده است.

بررسی کارنامه مدیریتی شهید رئیسی در سال‌های اخیر گواهی بر این مدعاست. شهید رئیسی در جهت تأمین حداکثری منافع ملی و مردم، به دور از بازی‌ها و توجه به منافع جناحی و شخصی قدم برداشت. نه فقط در دوران کوتاه ریاست جمهوری، که سال‌های تولیت وی در آستان قدس رضوی و همچنین ریاستش بر دستگاه قضا، بیانگر این واقعیت است؛ واقعیتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف مورد اشاره قرار گرفته و از این رو می‌توان رویکرد آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را به عنوان الگویی برای ایجاد تحولات موفق در عرصه حکمرانی سرلوحه قرار داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در احکامی که برای آقایان مروی و اژه‌ای به عنوان مسئولان جانشین آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی و قوه قضائیه صادر کردند، این مهم را مورد تأکید قرار دادند. همچنین در بیانات اخیرشان درخصوص شهید رئیسی، ایشان را «رئیس‌جمهور انقلاب» و «سرمشق» خواندند.

تجربه موفق در تولیت آستان قدس رضوی

در اسفند ماه سال 94 و پس از درگذشت حجت‌الاسلام واعظ طبسی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی شهید رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی(ع) منصوب کردند. برخورداری از صلاح و امانت و کار‌آزمودگی در مدیریت‌های کلان، از جمله ویژگی‌های شهید رئیسی بود که موجب شد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با نظر به آنها، وظیفه تولیت آستان قدس رضوی(ع) را بر عهده سیدابراهیم رئیسی قرار دهند.

ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی آستان قدس، حفاظت از موقوفات و بهره‌گیری بهینه از آن در مصارف خود، اهتمام خدمت به مجاوران بویژه مستمندان و مستضعفان، به کار‌گیری همه توان در راه خدمتگزاری، ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت، نگهداری از مجموعه بناهای آستان قدس و اولویت‌بخشی نسبت به ضعفا، هفت توصیه مهم رهبر انقلاب اسلامی خطاب به شهید رئیسی به‌عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی(ع) بود.

خراسان امروز را این طور شروع کرد: بازندگان فاضل در بازی معیشت!

اگر اهل پیگیری خبرهای ورزشی، به‌ویژه فوتبال باشید، به احتمال زیاد در خبرها از رقم‌های عجیب و غریب قراردادهای بازیکنان فوتبال در فصل نقل و انتقالات مطلع شده‌اید؛ رقم‌های چند ده میلیاردی که گاهی به آستانه چندصد میلیارد هم می‌رسد.

حالا اگر از حوزه ورزش، به حوزه فرهنگ و ادب برگردیم و درآمد ماهانه و سالانه یک نویسنده ایرانی را که به‌طور میانگین بین 10 تا 18درصد قیمت پشت جلد کتابش به او تعلق می‌گیرد، محاسبه کنیم، به نتیجه خشنودکننده‌ای نمی‌رسیم. مسئله، مقایسه فوتبالیست و نویسنده نیست؛ چرا که مقایسه این دو درست نیست.

مسئله این‌جاست که چرا فردی از اهالی فرهنگ و ادب این سرزمین که عمرش را در راه خلق آثار ادبی صرف می‌کند، نباید از حداقل‌های یک زندگی معمولی مانند مسکن برخوردار باشد؟ چرا بسیاری از نویسندگان و شاعران ایرانی باید به جای تمرکز بر خلق آثار فاخر، دغدغه تامین معاش و معیشت خود را داشته باشند و هرسال نگران تمدید شدن یا نشدن قرارداد اجاره خانه‌شان باشند؟

جوان نوشت: صهیونیست‌ها را رها نمی‌کنیم

به رغم تلاش‌های اسرائیل برای توقف عملیات حزب‌الله از سوی میانجی‌های خارجی، اما سیدحسن نصرالله بار دیگر خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد که مقاومت از تهدیدات دشمن در خصوص ورود به جنگ فراگیر در جبهه شمالی هراسی ندارد و اگر دست به ماجراجویی بزنند، جنوب لبنان را به گورستان تانک‌های اشغالگر تبدیل خواهد کرد.

در حالی که مقامات صهیونیستی ادعا کرده‌اند در صورت جنگ با حزب‌الله، لبنان را به «عصر حجر» برمی‌گردانند تا با این تهدیدات، نیرو‌های مقاومت را به توقف عملیات علیه شمال سرزمین‌های اشغالی وادار کنند، اما این تهدیدات نتیجه عکس داده و عزم حزب‌الله را برای مبارزه با دشمن مصمم‌تر کرده است.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله سه‌شنبه شب در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی درباره تحولات منطقه و به ویژه درگیری‌ها در جبهه شمالی توضیحاتی داد. به گزارش المیادین، نصرالله با اشاره به آنچه در غزه در جریان است، گفت: «ما به فلسطین، نوار غزه، کرانه باختری و ملت خود در لبنان که مورد تجاوز رژیم‌صهیونیستی از ۷۶سال پیش قرار گرفتند، یاری می‌رسانیم و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم. آنچه مقاومت در هفتم اکتبر۲۰۲۳ انجام داد، حق کامل مقاومت است.»

وی گفت: رژیم‌صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ جعلی خود در بدترین وضعیت در همه زمینه‌ها به سر می‌برد و سران نظامی و سیاسی این رژیم به آن اذعان می‌کنند. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: رژیم اسرائیل برای اولین بار اذعان کرد که دچار کمبود نظامی و فرمانده به علت کشته‌شدن در جبهه‌های نبرد است. برای اولین بار است که دشمن از کمبود تانک و ادوات نظامی در جبهه نوار غزه و جبهه نبرد شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله سخن می‌گوید.

نصرالله: «همه تلاش‌های این رژیم برای پنهان‌کردن خسارات جانی و مادی خود، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در جنوب لبنان ظاهر شده است. تاکنون ۳ هزار نفر از نظامیان اسرائیلی دچار قطع عضو، ۶۵۰ نفر فلج، ۱۸۵ نفر دچار نابینایی کامل و چندین هزار نفر هم دچار آسیب‌های روحی شدید شده‌اند.»

در پایان همشهری نوشت: کارنامه روشن

تشکرهای دادستانی، نیروهای انتظامی و راهور از عملکرد شهرداری تهران، افزایش همکاری با نهادها برای رونق و توسعه شهر در کنار برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، توسعه فضای سبز و خودکفایی در تولید آسفالت، تنها گوشه‌ای از بازتاب فعالیت‌های مدیریت شهری ششم در 34‌ماه اخیر است؛ اقدامات  ریز و درشتی که بخشی از آنها به ثمر رسیده و اجرای تعداد بسیاری هم ادامه دارد.

این اقدامات با هدف خدمت به مردم پایتخت در گوشه و کنار شهر اجرا شده و آمارها هم موید تغییر و تحول بنیادی در تهران است.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جاده چالوس مسدود شد
برخی سیاسیون بزرگ‌ شده در آمریکا مثل اینکه تازه از خواب بیدار شده‌اند
علائم سیروز کبدی در زنان متفاوت از مردان است؟
قهرمانان ناخوانده جنگ
دولت مردمی اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده‌ مناطق محروم در نظر گرفت
زنان بیشتر احساس سرما می‌کنند یا مردان؟
شادی منجر به موفقیت بیشتر می‌شود، نه برعکس
در دولت سیزدهم ۲۰ کار جدید برای زنان انجام شده است
شبکه ملی بانوان نخبه و فناور ایرانی راه‌اندازی می‌شود
ستاد امر به معروف پیگیر بیمه موتورسواری بانوان
آقای پزشکیان تکلیف ما را روشن کنید!
زمان حراج جدید شمش طلا اعلام شد
۸۰ درصد داوطلبان آزمون دستیاری دوره ۵۱ مجاز به انتخاب رشته شدند
اخطار ایران به اسرائیل در شورای امنیت +فیلم
جزئیات تازه درباره سوءقصد مسلحانه در سقز
توصیه مهم پورمحمدی به پزشکیان درباره کابینه
جزئیات تازه درباره نتیجه ترور محمد الضیف توسط اسرائیل
سپاهان نقره داغ شد؛ جزئیات جریمه سنگین AFC
شروع بازی‌های المپیک پاریس ۲روز قبل از افتتاحیه
بسته معیشتی رئیس‌جمهور؛ ترفند جدید مجرمان سایبری
چرا فولاد از هر نظر برای یحیی انتخاب خوبی بود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top